Festa de la Santa Creu d’Anglesola amb repartiment de 12.000 panets

De l’1 al 6 de maig, la població d’Anglesola celebra la Festa Major en honor de la Santa Creu. Com és antiquíssima tradició en la jornada del dijous dia 3 renovà la tradició centenària de la Festa de la Caritat. Un dels actes més esperats fou el repartiment dels quatre Panets de la Caritat a totes aquelles persones que acudiren a la Plaça de l’Església vinguts de la  mateixa vila i d’altres comarques catalanes. Enguany foren repartides les 12.000 racions (600 Kgs.), d’aquest petit panet circular cuit sense llevat. A partir de les cinc de la tarda els entregaren l’alcaldessa d’Anglesola, Carme Miró, els regidors i els nou prohoms de la vila, els quals estan sota el patronatge de la Verge del Roser. Segons la creença popular els panets col·locats a les finques i als habitatges guarden dels danys de les tempestes de pedra durant tota la campanya, i també la salut dels devots.

La Festa de la Santa Creu s’inicià a les 11 del mati amb la celebració de una solemne Eucaristia, a la parroquial de Sant Pau Narbonenc, presidida i predicada pel Vicari General del Bisbat de Solsona, rector d’Anglesola i de Tàrrega, Mn. Josep Maria Vilaseca, concelebrant amb altres  preveres de l’arxiprestat, acompanyats del diaca Joan Novell. En els primers bancs de l’església hi havia els nou Prohoms d’Anglesola i l’Ajuntament presidit per l’alcaldessa Carme Miró. Abans de la missa es feu la cerimònia a la Plaça de l’Església de la benedicció del quatre punts cardinals del terme davant del temple parroquial de Sant Pau de Narbona. Acabada la celebració hi hagué la tradicional processó per l’entorn de la plaça amb la benedicció dels Panets de la Caritat, seguint una concorreguda veneració de la Santa Creu, mentre s’interpretaven els Goigs a la Santa Creu.

Informa: Josep Castellà