Assemblea anual de Càritas Diocesana de Solsona

Aquest passat dissabte dia 5 de maig de 2018 tots els voluntaris, directius, mossens i professionals de les Càritas Parroquials i Diocesana foren convocats a Balsareny per celebrar l’Assemblea anual de Càritas  Diocesana.

A un quart d’onze del matí, es donà inici a l’Assemblea amb la pregària de Mn. Antoni Bonet. rector de la Parròquia, i amb la benvinguda per part de Rosa Garcia, presidenta de C.P. de Balsareny.

Mons. Xavier Novell va dirigir unes paraules de salutació a tots els assistents i a continuació va presentar al Delegat diocesà, Sr. Antoni Cid, i al Director, Sr. Joan Elies. Seguidament, el Director Joan Elies es va presentar, va agrair al senyor Bisbe el nomenament i va parlar de la Casa d’Acollida per a Dones “Les Vetlladores” i de les gestions que estava fent amb l’Ajuntament i amb el Consell Comarcal perquè assumissin el cost de les dones que derivessin.

Després d’excusar a l’administradora, Mercè Segues, es va demanar a la vocal de la Comissió Permanent, Anna Güell, que llegís l’Acta de l’Assemblea anterior. La Secretària Roser Rubinat va presentar els comptes de l’any 2017 i el pressupost per a l’any 2018. També va informar sobre el Fons Solidari Diocesà i el Pla d’Ajuda Social.

Tot seguit va presentar la Memòria de l’any 2017, amb moltes fotografies que fan visible l’activitat que s’ha dut a terme a les 27 Càritas parroquials i a la Càritas Diocesana, ressaltant el nombre de persones ateses i també les persones que s’han beneficiat de l’acció de Càritas a la nostra diòcesi. Es destacà el programa d’Acollida i Ajudes d’Assistència, en el que s’han ofert el major nombre d’ajudes.

A dos quarts de dotze del migdia, el bisbe Xavier Novell va parlar de Càritas i la nova visió diocesana. Tot recordant el Pla Pastoral va explicar  que anem cap a una nova organització diocesana al servei d’unes comunitats parroquials evangelitzadores. Va dir que Càritas Diocesana sí està en la línia, però cal un treball perquè aquest sí, sigui encara més. Cal que com a Càritas examinem i potenciem que siguem la dimensió evangelitzadora de l’Església.

A la una del migdia, se celebrà l’eucaristia presidida per Mons. Xavier Novell, concelebrada per sis mossens del Bisbat i amb la col·laboració de voluntaris de les diferents Càritas que van portar les ofrenes i van llegir les pregàries.

A l’acabar van poder visitar les pintures de Josep Obiols a la capella del Casal Verge de Montserrat.

El dinar de germanor a un restaurant del poble, va posar fi a l’Assemblea diocesana que va comptar amb l’assistència de 118 persones d’arreu del Bisbat.

Informa: Càritas Diocesana

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies