Setmana Santa a la parròquia de Tàrrega

Festa del Diumenge de Rams

La feligresia de la Parròquia de Tàrrega participà i visqué intensament les celebracions de la Setmana Santa 2018. Aquestes s’iniciaren el diumenge 25 de març amb la festa de la Benedicció de Rams al temple de Santa Maria de l’Alba, plé a vessar.

El Diumenge de Rams començà al bell mig de la Plaça Major, on el rector Mn. Josep Maria Vilaseca feu la benedicció de les palmes, rams de llorer i olivera, que portaven els petits, joves i grans  Després entraren en processó a l’església parroquial on tingué lloc la solemne Eucaristia, presidida per Mn. Vilaseca acompanyat del diaca permanent Joan Novell. En el moment del Pare Nostre els petits i alguns dels pares pujaren al presbiteri i donant-se les mans el cantaren junt amb els feligresos que omplien a vessar la nau principal de l’església. Per acabar, una gran majoria dels assistents es feren com a record de la gran festa, una foto de família.

En les localitats de l’Arxiprestat de Tàrrega com Anglesola, El Talladell, Montornès de Segarra, Verdú i Vilagrassa la celebració del Dia de Rams fou molt lluïda i concorreguda.

La Vetlla Pasqual

Com a culminació de les celebracions del Tridu Pasqual, la nit del 31 de març, la Parroquial de Santa Maria de l’Alba visqué amb tota solemnitat la Solemne Vetlla Pasqual. Un cop encès el ciri pasqual al cancell de l’església degut el fort i fred vent de l’exterior, es feren les grans i boniques cerimònies de la festivitat seguides pels feligresos aplegats. L’Eucaristia estigué presidida pel rector Josep Maria Vilaseca, concelebrant Mn. Josep Camprubí i el carmelita P. Manel Bonilla, acompanyats del diaca Joan Novell.

A l’acabar l’Eucaristia, en nom de la Parròquia de Tàrrega, es repartiren als assistents unes felicitacions amb ocasió de la Pasqua del Senyor. I després s’obsequià a tothom amb la tradicional i dolça mona. Així mateix el diumenge dia 1, un cop acabada la missa major de les dotze, s’oferí una degustació de mona tot sortint a la Plaça Major i escoltant les tradicionals caramelles a càrrec de la Coral Infanti Mestre Güell.

Informa: Josep Castellà
Fotos: Josep Maria Martí Carnicer (Rams) i Helena Tarragó i Antonieta Cucullolla (Altar i ciri Pasqual)