Celebració de l’Assemblea de Càritas Parroquial Tàrrega

Tàrrega va celebrar l’Assemblea general de Càritas Parroquial, a la sala de l’Edifici Parroquial, presidida per Ezequiel Rufes, comptant amb l’assistència del nombrós equip de voluntaris i professionals en els diversos  programes. La reunió s’obri amb la salutació i lectura de l’Evangeli pel rector Mn. Josep Maria Vilaseca, el rés de l’Oració del Voluntari i una cançó.

Seguí el detallat comentari de les activitats del passat 2017 a càrrec dels seus responsables, i resumits en la memòria de les tasques de Càritas Parroquial de Tàrrega de dit any, ressaltant els dotze programes portats a terme. Hi destaca el grup dels 87 voluntaris i 6 professionals amb uns notables resultats. Unes xifres que donen un numero de 1.628 persones ateses amb un total del 2.756 beneficiaris, a través dels respectius programes. Aquests són: Acollida i Ajudes d’Assistència; Vulnerabilitat; Pla d’Ajuda Social; Fons de Solidaritat; Vellesa, Voluntariat i Càritas a la Residència; Mitjans de Comunicació, Família i Infància (suport educatiu); Sense Llar; Serveis d’Assessorament Legal i Social en estrangeria; Servei de mediació de l’Habitatge; Servei Orientació Laboral i Promoció a la Inserció, i el nou projecte de suport a l’habitatge per a persones i famílies de les comarques de Lleida.

Actualment la Càritas targarina té 60 socis i un grup de voluntariat que ha permès atendre a 1.628 persones i a 2.756 beneficiaris. El president de Càritas en el seu informe destaca que hi ha canvis de tendència pels quals cal moure actuacions per atendre les noves necessitats que ens demana la societat, sobretot ampliant la base de socis, voluntaris i donants. Així mateix es donà compte de les noves incorporacions a la Junta de Càritas, per part de Josep Manel Gustemps, Carmina Mas, Marta Ripoll i Maria Carme Bernad.

En la reunió hi hagué l’apartat dedicat a explicar la marxa de CARTAES, l’empresa d’inserció social que porta ja nou anys en funcionament, quines amplies instal·lacions al Polígon Industrial Riambau, s’inauguraren el 2013. Alba Coma persona encarregada de la gerència, feu un repàs de les seves múltiples activitats en un exercici del 2017 que ha donat un balanç positiu, arribant-se fins un total de divuit contractacions, així com un increment del 5’3% d’ingressos en les vendes de la botiga de CARTAES oberta al públic.

Informa: Josep Castellà