Defunció de Mn. Àngel Pla i Tomàs

Aquesta matinada ha mort Mn. Àngel Pla i Tomàs, prevere resident a Gironella, a l’edat de 89 anys.

L’enterrament –Celebració de la Paraula- serà demà, Divendres Sant, dia 30 d’abril, a les 12.30h. del migdia, a l’església parroquial de Santa Eulàlia de Gironella.

Mn. Àngel Pla va néixer a Gironella el dia 13 de febrer de 1929. Va iniciar els estudis eclesiàstics al Seminari de Solsona des de l’any 1942 al 1947. Després va estudiar Filosofia i Teologia a la Universitat Gregoriana de Roma; Ciències Socials a Madrid. Va ser ordenat prevere el dia 19 de març de 1954.

Durant els seus primers anys de ministeri va servir pastoralment les parròquies de Berga i Solsona. Entre els seus primers càrrecs destacar que fou professor de Filosofia al Seminari de Solsona i professor de la Universitat laboral de Tarragona.

L’any 1966 se’n va anar a Barcelona on va exercir el ministeri a la parròquia del Pilar; també a Barcelona fou capellà de les religioses paüles, professor al col·legi de Sant Miquel, a l’Institut Jaume Balmes i al col·legi Sagrada Família.

L’any 1994 passar a residir a Gironella quedant lliure d’obligacions parroquials. Tot i així durant aquests anys ha ajudat a la parròquia de Gironella oficiant algunes de les misses a la residència Sant Roc.

Des de la diòcesi volem agrair a Mn. Àngel tots aquests anys dedicats al ministeri presbiteral, tant al nostre bisbat com a fora. Preguem per ell i que el Senyor el tingui a la seva glòria. Descansi en pau.