L’EsglésiaQueSurt

La diòcesi de Solsona presenta un nou projecte format per diferents parròquies del bisbat. El projecte té per nom “l’Esglésiaquesurt” i últimament, a través del full i també en altres llocs, el Sr. Bisbe n’ha anat parlant.

Primer de tot, i abans d’explicar el projecte, volem agrair la tasca voluntària i desinteressada de tots el voluntaris que han cregut en aquest projecte. La seva implicació ha estat decisiva perquè aquesta iniciativa sigui avui una realitat, podent-la oferir a la gent de les nostres parròquies i alhora mostrar  a les nostres ciutats o pobles que la comunitat parroquial és viva i que no resta indiferent als problemes que pateixen en silenci alguns dels veïns i veïnes.

“l’Esglésiaquesurt” vol aportar el seu granet de sorra perquè l’Església diocesana de Solsona sigui una Església amb les portes obertes, una Església que surti cap als altres per arribar a les perifèries humanes. Aquest sortir és més aviat aturar el pas, deixar de costat l’ansietat per mirar als ulls i escoltar, o renunciar a les urgències per acompanyar al qui s’ha quedat al costat del camí. (EG, 46). Això és el que volem i que alhora respon a la  exhortació apostòlica Evangelii gaudium del Sant Pare Francesc a “anar a les perifèries materials i existencials” de la nostra societat.

Oferim un acompanyament a aquelles persones que és trobin en situacions difícils i que desitgin aquest acompanyament perquè puguin afrontar problemes, angoixes o aprendre a conviure amb els problemes amb dignitat. En aquest acompanyar s’oferirà, mitjançant diferents propostes que hi hagin a les parròquies, la fe en Jesús com a solució als seus problemes, per tant, no és tracta d’entendre l’home en la societat, l’home com a destinatari de l’anunci evangèlic, sinó de fecundar i fermentar la societat mateixa amb l’Evangeli, creant llaços de confiança i amistat.

Els interessats en aquest projecte poden accedir a la pàgina web www.esglesiaquesurt.cat, o bé poden trucar al telèfon 973 48 01 23.