Valldan, La, Sant Bartomeu

Mn. Ramon Viladés, R. 2011
Mn. Camil Viladrich

749 habitants

La Valldan formava un extens municipi independent fins que l’any 1963 fou annexionat a Berga. Documents del segle XVI parlen del “camí ral”, on s’hi trobava l’església de Sant Salvador en estat ruïnós, que depenia de Sant Pere de Madrona, parròquia situada a la costa de Queralt. Quan es refà l’església canvia el nom pel de Sant Bartomeu de la Valldan i comença a exercir (1599) funcions parroquials. L’any 1909 esdevé parròquia independent de Sant Pere de Madrona. L’església guarda les formes del romànic de finals del segle XIII on encara s’hi pot veure tapiada l’antiga porta. El campanar, fet de maons, és una construcció moderna.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone