Tàrrega, Santa M. de l'Alba

Capellans

Mn. Vilaseca i Ribalta, Josep M.
Mn. Viladot i Riera, Joan
Mn. Camprubí i Busquets, Josep

Mn. Josep M. Vilaseca, R. 2009
Mn. Joan Novell, diaca, ad.
Pl. Major, 2
25300 TÀRREGA
973 31 03 77.
Barri Cor de Maria, Cor imm. de Maria
Santuari de Fàtima, M.D. Fàtima
Escolapis, M de D. de la Mercè
El Carme, M. D. Carme
Hospital Sant Antoni
16.241 habitants

HORARIS MISSES:

Vigílies: 20h (Hivern) 20.30h. (estiu)
Festes i Diumenges: 10h-12h
20h (hivern)-20.30h. (estiu)

Tàrrega és vila real, cruïlla de camins, lloc de fires i mercats, cap de la comarca d’Urgell. El 1884, rep el títol de ciutat. Segons els filòlegs el topònim “Tàrrega” és un nom preromà. El seu primitiu castell ja existia durant la dominació musulmana en el pla del Mascançà. La fortalesa fou conquerida pel comte de Barcelona, Ramon Berenguer I. L’església parroquial actual de Santa Maria de l’Alba fou construïda entre els anys 1672-1742. És un edifici de tres naus, amb balcons interiors propis del barroc. Presideix l’altar major un solemne baldaquí, amb la imatge de la Mare de Déu de l’Alba. Tenen especial devoció popular les “Santes Espines” i el “Sant Crist Trobat”. Davant l’església hi ha una creu de terme gòtica. Té l’emblemàtica ermita de Sant Eloi, fundada l’any 1248. En aquesta ciutat s’hi han establert moltes comunitats religioses.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone