Madrona, Sant Pere

Mn. Lluís Tollar, R. 2011
973 48 01 23.
25 habitants

Es poden veure les ruïnes de la primitiva església romànica llombarda. Una de les quatre esglésies de grans dimensions que es van construir a la comarca a finals del segle XI. Tenia una acollidora cripta. El Museu Diocesà i Comarcal guarda uns interessants capitells en un dels quals s’hi llegeix :” Miró me fecit”. La nova església parroquial és barroca, de l’any 1776. Feta en un temps de prosperitat, d’augment de població. S’ha recuperat una preciosa creu de terme. Dins el seu terme hi ha el santuari de la Mare de Déu de Sant Mer i les capelles de Santes Creus, Caballol , Sangrà, Sant Josep de Castellana i Sant Jaume de Rossells.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone