Gironella, Santa Eulàlia

Mn. Ruiz i Brichs, Lluís
Mn. Pla i Tomàs, Angel

Mn. Lluís Ruiz, R. 2015
Mn. Lluís Cañadilla, diaca ad.
Casa Rectoral
08680 GIRONELLA
93 825 01 28.
Residència Sant Roc, M.D. Carme
Viladomiu Vell, Sant Marc
Viladomiu Nou, Sagrat Cor de Jesús
Ametlla de Casserres, Mn. Lluís Cañadilla, responsable parroquial
3.583 habitants

HORARIS MISSES:

Vigílies: 20h
Festes i Diumenges:

10h residència
12h parròquia

La primera menció del lloc és de l’any 905 en la consagració de l’església d’Olvan. A finals del segle XIX es convertí en una important vila industrial. El creixement espectacular de la població va fer que l’antiga església parroquial quedés petita i que es construís un nou temple, beneit l’any 1.905. És una església modernista, sobre la qual s’hi alça una esvelta cúpula. L’església vella és un edifici gòtic de segle XIV, que dóna un encant especial a un racó del nucli antic. La parròquia té com annexes les colònies tèxtils amb les esglésies de Viladomiu Vell (1.885), de Viladomiu Nou (1.905) i la singular església neogòtica de cal Monegal (1.909).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone