Ferran, Sant Jaume

Mn. Marià Canal, R. 2011
973 52 41 85.
64 habitants

És esmentat l’any 1.068, formant part de la marca de Berga del comtat de Cerdanya que arribava a la Segarra. A partir del segle X hi hagué una gran devoció a l’apòstol sant Jaume per la corrua de pelegrins que anaven a Compostela. Una butlla del papa Celestí III de l’any 1.196 cedeix les esglésies de Ferran i Malacara al monestir de Sant Benet de Bages. El temple parroquial és una construcció del segle XVII. Es conserva en el Museu Diocesà una imatge de pedra de sant Jaume d’aquesta parròquia. Té la sufragània de Santa Maria de Malacara, on s’hi venera una bonica talla romànica de la Verge de Malacara.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone