Castellnou de Seana, Sant Joan

Capellans

Mn. Capdevila i Riu, Climent

Mn. Climent Capdevila, R. 2008
Mn. Lluís Cañadilla, diaca, ad.
783 habitants

Senyors del lloc eren els Anglesola que el 1179 donen una carta de poblament a Castellnou, on hi consten quaranta set caps de casa. al segle XVIII es refà de nou l’església parroquial. És d’estil barroc, amb capelles laterals i campanar quadrat amb balustrada. L’altar de Sant Blai té una especial devoció. En el poble es troben interessants creus monumentals. Amb l’arribada del rec del Canal d’Urgell, apareix el Sindicat agrícola de Sant Isidre de Castellnou. Entre el rectorologi cal destacar-hi la figura de Mn. Domènec Costa i Bafarull, que va escriure “Las Memorias de la ciudad de Solsona i su Iglesia”, llibre bàsic per a la història del bisbat.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone