El grup de catequesi de l’agrupació de Mollerussa visita la llar “Terres de Ponent”

Els infants de segon de catequesi de l’agrupació de Mollerussa, el Palau d’Anglesola, Fondarella, Golmés, Miralcamp, Sidamon i Vila-sana van viure una sessió catequètica ben vivencial i significativa. Van visitar la llar “Terres de Ponent”, on hi viuen persones amb limitacions i discapacitats físiques.

En arribar, els va acollir la directora del centre, la Sra. Anna Peiró, i després de donar-los la benvinguda, van passar a participar d’un taller que havien preparat juntament amb l’equip de treballadores i animadores de la llar, amb l’objectiu que els mateixos infants visquessin, per un moment, les conseqüències d’una incapacitat produïda per un accident o una malaltia.

Així els infants descobriren la importància de posar-se el cinturó de seguretat en iniciar qualsevol trajecte en cotxe, o de vigilar, en banyar-se en una piscina, si hi ha algú que està bussejant sota l’aigua… o qualsevol altra acció que pugui provocar un accident que pugui fer mal a ningú.

Les proves del taller implicaven experimentar les dificultats d’haver d’anar al lavabo en cadira de rodes; o haver de beure aigua amb un espessant per tenir dificultats a l’hora d’empassar-se un líquid; o com és de difícil pelar una mandarina només amb una mà perquè l’altra està immobilitzada; o la d’haver de conviure amb la diabetis tot i agradar-te el dolç; la d’haver de caminar a cegues confiant amb algú que et guií.

Des de la catequesi agraeixen l’acollida a l’equip directiu i al personal de la llarTerres de Ponent” per l’experiència viscuda i per ajudar a conèixer als infants en primera persona la vivència d’una realitat així.

A la catequesi següent, els infants en feren valoració explicant als companys que no havien pogut anar-hi, com s’hi van sentir i què havien experimentat en el taller de descoberta.

L’equip de catequistes es varen encarregar de ressaltar l’actitud que tenia Jesús amb les persones que vivien situacions similars, als quals la societat del seu temps deixava de banda.

Informa: Catequesi Agrupació Parroquial