Tàrrega i el Santuari de Fàtima acolliren la Jornada Mundial de la Vida Consagrada

El dia 3 de febrer tingué lloc la Jornada Mundial de la Vida Consagrada a la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, iniciada a la missa major de les 12 a l’església de Santa Maria de l’Alba amb presència de les religioses de Tàrrega (Carmelites Missioneres i Vedrunes) i una nombrosa feligresia. En les pregàries la Superiora de les germanes Carmelites Missioneres, Maria Cinta Gelabert, feu un breu recordatori de la presència de la vida consagrada a Tàrrega tot donant gràcies a Déu.

Per la tarda, al Santuari Diocesà de Fàtima s’aplegaren un grup de representants de les religioses de les comunitats i fidels de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega. En aquesta trobada se celebraren unes vespres solemnes preparades per representants d’aquestes comunitats, juntament amb mossèn Josep M. Vilaseca, rector de Tàrrega i capellà custodi del santuari, i els mossens Joan Viladot i Josep Camprubí. Aquestes estigueren presidides pel P. Manel Bonilla carmelita, prior del Santuari dels Beats Carmelites i Mare de Déu del Carme. Tanmateix hi era el diaca permanent Joan Novell.

L’altar del Santuari es decorà amb el lema Presència de l’Amor de Déu i unes fotografies de les parròquies i santuaris de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega. En les solemnes vespres, el P. Bonilla significà en l’homilia entre altres coses: “en  aquesta celebració d’acció de gràcies beneit sigui Déu que ens ha donat el do de la vida consagrada“, agraint la trajectòria de les cinc comunitats religioses al servei de la feligresia targarina al llarg dels temps.

Després es feren les oracions de la renovació de la consagració. Tanmateix hi hagué com ofrena simbòlica d’aquesta renovació la col·locació pels fidels al peu de l’altar d’una sèrie de mans de paper  en les quals cadascú hi feia una petició o pregària. Es continuà, com a cloenda de la jornada, amb la veneració de la Mare de Déu de Fàtima mentre s’entonava l’himne de l’Ave de Fàtima, seguint un berenar fraternal a les dependències del Monestir de l’Amor Diví, celebrat en un ambient molt joiós i de plena convivència.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Salvador Cos i Josep Castellà