Els targarins celebren la festa del beat germà Ferran Saperas

Els fidels targarins celebraren el capvespre de l’1 de febrer la festa litúrgica del beat germà Ferran Saperas i Aluja i els 108 màrtirs claretians, per segona vegada després de la seva beatificació el passat 21 d’octubre de 2017, a la basílica de la Sagrada Família de Barcelona.

La celebració tingué lloc en el marc de la nova Capella Sepulcral del beat Ferran Saperas i Aluja, ubicada al temple parroquial de Santa Maria de l’Alba, amb l’assistència d’un nombrós grup de devots. S’inicià aquesta festa  amb el rés del cant de vespres, continuant amb una solemne eucaristia presidida pel rector de Tàrrega, mossèn Josep Maria Vilaseca. En l’homilia Mn. Vilaseca, remarcant el fet memorable a la història religiosa del país i especialment per a Tàrrega de la figura del beat Ferran Saperas, assenyalà entre altres coses: “davant les contrarietats de la vida hem de triar servir a Jesús com ho feu el beat, viure en l’esperança i ser valents en la nostra vida espiritual”. Al final es feu la veneració de la relíquia del beat Saperas mentre s’entonaren els Goigs en el seu honor, lletra de Lluís Badia i música de Mn. Carles Melé. Els cants estigueren a càrrec del cor de veus parroquial i a l’harmònium de Jesús Balletbó.

Recordarem que cada any el 13 d’agost en la data exacta del martiri del beat, se celebra una eucaristia a la Parroquial i un viacrucis al cementiri municipal, en quina porta principal fou martiritzat, on existeix un cenotafi a la seva memòria.

Informa: Josep Castellà