Missa del Gall, cagatió i torronada a la Parroquial de Santa Maria de l’Alba

Un any més la feligresia targarina visqué intensament les celebracions nadalenques participant els més grans, joves i infants a la tradicional Missa del Gall, celebrada a la mitjanit del passat dia 24 a l’església parroquial de Santa Maria de l’Alba.

La solemne eucaristia estigué presidida pel rector mossèn Josep Maria Vilaseca acompanyat del diaca permanent Joan Novell. Hi participaren els membres de l’Agrupament Escola Mestre Güell i Roger de Llúria, amb la portada de la Llum de la Pau arribada des de Betlem, en l’inici de la celebració.

Mossèn Vilaseca en l’homilia assenyalà entre altre coses “Alegrem-nos en aquesta festa del Nadal i deixeu-nos sorprendre pel Senyor, i anem a Betlem per fer un món millor”. En les ofrenes i pregàries d’aquesta nit tan especial, hi participaren infants, voluntaris de la parròquia i representants de diverses entitats targarines, les qual estigueren especialment dedicades a la solidaritat.

D’altra banda es llegí el tradicional Pregó de Nadal per part de la Càritas Parroquial. Precisament les col·lectes de les misses de Nadal anaren destinades a les necessitats de Càritas Parroquial de Tàrrega. Els cants foren a càrrec del grup de cantaires parroquials i membres de la Coral Ramon Carnicer de Tàrrega, acompanyats a l’orgue, interpretant temes nadalencs, l’organista Àngel Sans.

Seguint una tradició establerta des de fa anys, al mateix temple, els més petits feren cagar el tió, acabant aquesta santa nit amb una ben servida torronada als nombrosos assistents. D’altra banda la missa del Gall també se celebrà al Santuari de la Mare de Déu del Carme, i al temple del Cor de Maria a la barriada de Sant Eloi.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Salvador Cos