Trobada d’inici del Procés Cristià de Catequesi, a Mollerussa

El dia 27 d’octubre, la parròquia de Mollerussa va fer la primera trobada de pares/mares/infants del procés cristià de catequesi a les dependències del col·legi el Carme, de Mollerussa.

És una iniciativa que neix de la proposta de renovació de l’Agrupació Parroquial.

Fou una convocatòria adreçada als infants de 2n. de primària de l’escola, amb els seus pares. Foren 40 famílies de Mollerussa, Miralcamp, Fondarella, Sidamon, El Palau, Vila-sana, Golmés, i una de Barcelona, acompanyats pels catequistes i mossèn Alfons. Mossèn Climent estava presidint les celebracions en algunes de les parròquies de l’Agrupació.

La primera estona de la trobada, els infants i els pares van fer l’activitat per separat. Els infants seguiren les activitats dinamitzades per un bon grup de catequistes joves. Els pares i les mares seguiren una catequesi que dinamitzaven l’equip de catequistes més grans. El tema d’uns i altres: la creació.

En acabar el treball celebraren l’eucaristia amb tota la comunitat. En ella, infants i pares participaren activament. Els pares llegint les lectures i les pregàries. Els infants cantant les cançons i parant i desparant la taula de l’altar. Els monitors i catequistes dinamitzant i coordinant els moments de la celebració.

Mn. Alfons va saber captar molt bé l’atenció dels assistents, tant explicant l’evangeli del cec Bartimeu com fent-lo visible en tapar els ulls d’una nena que havia de caminar sense veure-hi, manifestant que tots podem imaginar què s’hi deu sentir en estar així. També remarcà la importància de veure-hi més enllà dels ulls de la cara, amb els ulls del cor, aplicant-ho a la vida diària dels infants i de les persones grans.

Tots van passar una tarda alegre, participativa, distesa, on tothom s’hi va sentir a gust, a l’espera de la propera.

Informa: Equip responsable del Procés Cristià de Catequesi