Convivència dels seminaristes a l’inici de curs

El dies 5, 6 i 7 de setembre va tenir lloc a la Residència del Seminari de Solsona l’habitual convivència d’inici de curs 2018-2019 dels seminaristes que conformaran el Seminari Major Interdiocesà de Catalunya, que aplega les set diòcesis de la Província eclesiàstica Tarraconense.

Els nois van estar acompanyats per l’Arquebisbe d’Urgell i bisbe delegat per al Seminari Interdiocesà, Mons. Joan-Enric Vives, i el bisbe diocesà de Solsona, Mons. Xavier Novell, juntament amb el nou equip de formadors del SMI: Mn. Javier Vilanova, Rector, Mn. Gabriel Casanovas, Vicerector, i Mn. Jaume Gené, Director espiritual, als quals es va incorporar en aquells dies el qui serà Tutor d’estudis, Mn. Joaquim Blas, prevere de Lleida i Vicedegà de la Facultat Antoni Gaudí d’Història, Arqueologia i Arts Cristianes.

Durant aquests tres dies van ocupar-se d’acollir els cinc nous seminaristes i fer una reflexió motivada i contemplativa de la vocació pròpia i de les activitats de l’estiu. També van tenir una conferència amb debat sobre el Sínode de la Joventut del proper octubre amb el delegat de Joventut de Solsona, Sr. Marc Trulls. Van aprofundir sobre el nou curs i les seves exigències, i van acollir els nous serveis per a la comunitat. Finalment un recés de tot un matí predicat pel bisbe Xavier Novell.

Durant aquells dies van aprofundir en el coneixement de la ciutat i la Diòcesi de Solsona, amb l’acompanyament del mateix bisbe Xavier, del Vicari general, Mn. Josep M. Vilaseca, del Delegat de Patrimoni, Sr. Carles Freixes, i del Director del Museu, Mn. Lluís Prat. Els seminaristes visitaren el nucli antic de la ciutat, la catedral i el Palau episcopal, el Museu Diocesà, i també gaudiren d’una visita al Santuari del Miracle, acollits per la comunitat de monjos benedictins i el seu Prior, P. Xavier Poch OSB. Allí celebraren l’eucaristia que presidi l’arquebisbe Joan-Enric Vives, per dipositar en les mans de la Verge Maria del Miracle la seva vocació i el nou curs que s’iniciarà el proper dia 12 de setembre.

Informa: SMI

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies