Celebració de la Festa de sant Josep de Calasanç, a Tàrrega

L’església de la Mare de Déu de la Mercè de l’Escola Pia de Tàrrega, acollí la celebració, el capvespre del dissabte dia 25 d’agost, de la festivitat en honor de sant Josep de Calasanç, amb la participació de la feligresia de la comunitat parroquial targarina que hi acudeix tradicionalment des de fa moltíssims anys en aquesta època estiuenca.

La jornada tingué una eucaristia presidida per l’escolapi targarí P. Jaume Salas, que fa servei pastoral a la Parròquia del Carme de Barcelona, concelebrant amb el rector de Tàrrega, Mn. Josep Maria Vilaseca, i mossèn Josep Camprubí, rector de Vilagrassa. L’homilia fou predicada pel Pare Salas, assenyalant entre altres coses: “Jesús ens proposa viure en una comunitat de servei a l’Església, la família i en la comunitat educativa, sempre dins un esperit de molta senzillesa”. En les paraules inicials de presentació de la festa, el P. Salas destacà la gran vocació i entrega de sant Josep de Calasanç en l’educació i formació dels petits i els joves en la pietat i en les lletres.

Els cants de la missa foren dirigits per Antoni Torres acompanyats al teclat per l’organista parroquial Jesús Balletbó, interpretant-se els Goigs a llaor de Sant Josep de Calassanç com a cloenda de la celebració. Les col·lectes d’aquesta jornada, així com de les properes festes de Sant Ramon i de la Mare de Déu de la Mercè, estan destinades a becar estudis als nens de les escoles de la missió escolàpia del Senegal.

Informa: Josep Castellà