“Sumérgete 2018”: Segona Trobada nacional evangelitzadora. Alpha-Espanya

Dels dies 28 de juny a l’1 de juliol va tenir lloc al Seminari Mater Dei de Castelló, la segona edició de la trobada “Sumérgete”, organitzada des d’Alpha España.

Aquesta trobada va ser una invitació a les parròquies, comunitats i equips de persones (religioses o laiques) que estan treballant actualment en l’evangelització de les seves comunitats.

El Bisbat de Solsona, sempre atent i a l’avantguarda en el seu compromís amb la comunitat diocesana de l’Església de Solsona, va organitzar, a través de la seva delegada d’evangelització i membre de l’equip d’Alpha Espanya, Teresa Valero, l’assistència de parroquians del nostre Bisbat a aquest encontre nacional de gent procedent de diferents parròquies i comunitats de l’Estat espanyol amb l’únic objectiu de compartir i posar a la pràctica les vivències i experiències provinents d’aquesta realitat evangelitzadora que neix a partir de les trobades Alpha.

Recordem que Alpha va néixer el 1991 a l’església anglicana Holy Trinity Brompton, i que en aquests anys ha agafat una dimensió mundial, sent present en totes les denominacions cristianes i que, actualment, a l’Estat espanyol, es realitzen més de 100 cursos Alpha en 17 diòcesis.

Els cursos Alpha van ser introduïts i impulsats al Bisbat de Solsona per nostre bisbe Xavier i volen ser una eina més d’apropament a Déu i a la nostra íntima vinculació en Ell i per a Ell a través de l’Esperit Sant, en tant que la presència de Déu en les nostres vides en les canvia i transmuta radicalment.

Aquestes segones jornades d’enguany es van articular a través de l’oració, l’ensenyament, els tallers i la intercessió (guarició pràctica); i va tenir com a centre perfecte de lloança diària, l’Eucaristia.

Durant aquests dies de convivència, unes 300 persones van experimentar la immersió en la pràctica de l’experiència de Déu a través de l’Esperit Sant, gràcies a l’ajut de diferents ponents i “mestres” de tallers com són:

El pare Ángel Hernández Ayllón, vicari de la diòcesi d’Osma-Sòria, consiliari de la Renovació Carismàtica i capellà de presons.

Miguel Horacio, deixeble del pare Emiliano Tardiff (Escola d’Evangelització iniciada per Joan Pau II). La seva ensenyança se centra en l’acció sanadora de l’Esperit sant.

Johnny Barnreuther, format en la Bethel Church Redding i deixeble del moviment Juventud con una Misión.

José Alberto Barrera Marchessi (Tote), laic dedicat a temps complet amb l’evangelització juntament amb la seva dona, Cristy Salcedo; el Tote és també coordinador d’Apha Espanya.

Roberto Vega, worship líder.

Així com de membres integrants d’Alpha España: el pare Juan Luis Rascón i el matrimoni format per Guillermo i Sonia Van de Poll.

Una experiència única que ens ha ajudat a fer-nos més conscients del que és i hauria de caracteritzar avui les nostres esglésies —de la mateixa manera que ho feien les primitives comunitats cristianes— en allò de posar en sintonia el poder de l’Evangeli (la paraula de Déu) i les nostres accions intercessores (sanadores) cap a la nostra comunitat, prova del nostre amor incondicional per Déu.

Informa: M. Teresa Fontanet – Cervera