Visita de l’“Associació Medalla Milagrosa” de Lleida, a la parròquia de Tàrrega

El dissabte 9 de juny un grup de membres de l’Associació Medalla Milagrosa de Lleida capital arribaren a Tàrrega en la seva sortida corresponent a la setena assemblea de l’entitat. Així un total de setanta-nou persones pertanyents a sis centres d’Adoració de diverses parròquies de la capital del Segrià, iniciaren la seva visita a l’església parroquial de Santa Maria de l’Alba.

El primer acte de la trobada tingué lloc a la Capella de la Mare de Déu dels Dolors i del Santíssim del temple, on se celebrà una missa oficiada i predicada pel rector targarí Mn. Josep Maria Vilaseca concelebrant amb mossèn Antoni Bordes. A l’acabar hi hagué l’Adoració al Santíssim, amb una pregària eucarística dirigida per la Unión Eucarística Reparadora-UNER.

Després de passejar pel casc urbà de Tàrrega, el grup de lleidatans feren una visita guiada a la Parroquial de Santa Maria de l’Alba. Reberen en primer lloc per part de Josep Castellà les explicacions d’aquest notable monument del barroc classicista català declarat recentment Be Cultural d’Interès Nacional. Tot seguit, el rector Mn. Vilaseca explicà els detalls i simbolisme de les grans pintures murals de l’església fets pels artistes locals Jaume Minguell Miret i Josep Minguell Cardenyes, acabant amb un càntic a la Mare de Déu.

Reunits en un dinar de germanor al restaurant d’El gat del Rosal, per la tarda realitzaren una visita guiada al Parc Municipal de Sant Eloi sota les explicacions de l’Associació dels Amics de l’Arbre, visitant també l’Ermita de Sant Eloi, copatró de la ciutat i patró dels orfebres i metal·lúrgics, amb la pregària final d’una oració mariana abans de retornar a Lleida.

Informa: Josep Castellà