Cardona festeja els seus patrons i el 60è aniversari de la seva històrica coral

Ahir, diumenge 4 de març, Cardona va festejar amb tota solemnitat la festivitat dels seus patrons, els Sants Màrtirs Celdoni i Ermenter.

Al matí, un Ofici Solemne cantat per la Coral Cardonina i amb la participació d’una vintena d’escolans va centrar la celebració litúrgica de la jornada. A més, la missa va ser molt participada i preparada pels infants de la catequesi, com ja és costum durant tota la Quaresma.

A la tarda, a la cripta de l’església parroquial, la musicòloga manresana Glòria Ballús va oferir una instructiva i amena xerrada a l’entorn del patrimoni musical cardoní.

La Dra. Ballús ha treballat i publicat diferents estudis sobre la història musical de la vila ducal i en aquesta xerrada va fer un repàs de la tradició musical coral i etnològica cardonina, il·lustrat profusament amb imatges i documents històrics. Gran estudiosa dels goigs populars, va reivindicar la tradició centenària dels goigs cardonins dedicats als Sants Màrtirs i a la Mare de Déu del Patrocini. Al finalitzar, el públic que omplia la cripta parroquial va entonar unes estrofes dels goigs dels patrons cardonins per acomiadar l’aplaudida conferenciant.

Aquesta conferència va significar el tret de sortida de la commemoració del 60è aniversari de la Coral Cardonina, una celebració que el cap de setmana vinent impulsarà un nou acte de volada internacional: el concert del Wertern Reserve Academy Cor & Ensemble de Ohio (USA).

Informa: Coral Cardonina / Fotos: Coral Cardonina i Montse Canal