Tàrrega celebra el Dia del Malalt en la festivitat de la Mare de Déu de Lourdes

Amb motiu de la festa de la Mare de Déu de Lourdes, el diumenge 11 de febrer, la parròquia de Tàrrega celebrà el Dia del Malalt, en aquesta XXVI Jornada Mundial del Malalt, en el marc de la missa major de les 12 a l’església de Santa Maria de l’Alba.

La festa s’inicià amb una petita processó que des de la Capella dels Dolors i el Santíssim traslladà la imatge de la Verge de Lourdes fins al presbiteri del primer temple.

L’Eucaristia fou presidida pel rector de Tàrrega mossèn Josep Maria Vilaseca acompanyat del diaca Joan Novell. En l’homilia Mn. Vilaseca significà, entre altres coses, “Jesús ens vol guarir la salut física però sobretot la nostra salut espiritual”.

Les diverses pregàries anaren a càrrec de membres representants targarins del Catesplai, la Frater i de Mans Unides. Precisament, la col·lecta del dia estava destinada als objectius de la campanya 2018 del bisbat a favor de Mans Unides.

El moment important de la jornada el constituí l’administració del Sagrament de la Unció dels Malalts a divuit feligresos que ho havien demanat, els quals s’havien preparat en una trobada prèvia del passat divendres dia 9 a l’Edifici Parroquial, dirigida per Mn. Vilaseca.

A l’acabar, mentre la feligresia reunida entonava el bonic cant de l’Ave Maria de la Verge de Lourdes, una processó retornava la imatge a la capella dels Dolors. Després els assistents foren obsequiats amb un petit refrigeri preparat per l’equip parroquial d’acollida.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Helena Tarragó i Josep Castellà

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone