Homenatge a Mn. Ramon Roca, en el primer aniversari del seu traspàs

El diumenge 18 de febrer, dia en què es complia exactament un any del traspàs de Mn. Ramon Roca i Pujol, rector de Verdú, la comunitat parroquial verdunina, va preparar un sentit homenatge a la figura del qui fou al llarg de quaranta-set anys rector d’aquesta vila.

A l’església parroquial de Santa Maria de Verdú, plena de feligresos que es sumaren a l’acte, tingué lloc una celebració especial dedicant-li una eucaristia solemne, la qual estigué concelebrada per mossèn Joan Viladot capellà de la mateixa i mossèn Xavier Pont, antic amic del finat.

En l’homilia Mn. Viladot, significà “va ser sempre fidel a la seva vocació sacerdotal i servidor de la comunitat durant el llarg període dels quaranta-set anys”. En les ofrenes es presentà un llibre de la catequesi, una olivera, una foto de Mn. Roca i del Talladell, i el pa i el vi. Les músiques anaren a càrrec del cor parroquial acompanyats a l’orgue per Eduard Boleda.

Un altre moment emotiu va ser un concert a càrrec del Cor de Cambra Absis, dirigit per Josep Maria Salisi, interpretant-se un conjunt d’obres de l’antic fons musical de la Parròquia de Santa Maria de Verdú. Entre elles, els Goigs de Sant Pere Claver, Himne a Sant Flavià, Himne a la Verge Maria, etc…

Així mateix aquell dia sortia a la llum un llibre en homenatge a Mn. Ramon Roca, mercès a la iniciativa de la gent del poble. En la presentació del volum intervingueren Josep Maria Castelló; l’alcalde de Verdú, Josep Mas; mossèn Joan Viladot, i un grup de catequistes parroquials. Aquest és un llibre ben entranyable en el qual hi han participat, amb diversos escrits de les vivències i sentiments, una seixantena de persones de Verdú, El Talladell, Colombia, i altres. També en les seves 163 pagines hi figuren textos del propi mossèn Roca i una selecció de fotografies de diferents èpoques de la seva vida pastoral.

L’alcalde de Verdú, Josep Mas, avançà que es preveu la presentació el proper mes de maig del llibre Rectorologi de Verdú, que compren la cronologia de tots el rectors de la població des del segle XII fins a l’actualitat. Un volum en el qual des de feia anys hi havia treballat molt el traspassat Mn. Ramon Roca, recordat ara en aquest sentit i participat homenatge en complir-se el primer aniversari de la seva mort.

Informa: Josep Castellà  / Fotos: Manel Pont