XIII Trobada Diocesana de Vida Creixent a Sant Ramon

El dimecres 4 d’octubre, el Monestir de Sant Ramon acollí la “13a Trobada Diocesana de Vida Creixent del Bisbat de Solsona”, en la qual hi participà un grup de més de dues-centes persones arribades de moltes poblacions de la diòcesi de Solsona.

Aquesta fou presidida pel bisbe Mons. Xavier Novell i Gomà, acompanyat del president diocesà de Vida Creixent, Vicenç Quinquilla, el president Interdiocesà de Catalunya, Balears i Principat d’Andorra, Sergi Òliba; l’alcalde de Sant Ramon, Aleix Buchaca; el nou Consiliari diocesà, Mn. Lluís Grifell; i el Prior del convent mercedari P. Francisco Marín.

La jornada començà al Santuari de Sant Ramon dels Pares Mercedaris on els grups compartiren al claustre un esmorzar de germanor de coca i xocolata.

En l’acte de presentació Vicenç Quinquilla mostrà l’agraïment als mercedaris i també a Mn. Miquel Venque fins ara Consiliari de Vida Creixent. L’alcalde Buchaca donà la benvinguda i felicità les tasques del moviment cristià. Després d’una pregària dirigida per Mn. Grifell en la festa de Sant Francesc d’Asis, Sergi Òliva assenyalà  els objectius i treballs actius de Vida Creixent com a transmissors de la fe.

Es continuà amb l’Assemblea general anual de Vida Creixent, Moviment Cristià de Gent Gran, presidida per Quinquilla, remarcant les actives tasques dels grups del bisbat solsoní. Llegí la memòria Maria Teresa Torres detallant les activitats del curs indicant que actualment són 29 els grups amb 420 membres participants dins la diòcesis, aprovant-se també el balanç econòmic.

Seguí una conferencia del bisbe Xavier Novell, fent un detallat anàlisi de l’actual i difícil problemàtica que ara té plantejada l’Església solsonina. Així remarcà com a novetat important tenir el somni per aconseguir unes fites en deus anys, i així “construir una diòcesi nova al servei d’unes comunitats parroquials evangelitzadores, plenes de vida, joioses i valentes”. Com digué, tot això suposa prioritzar aquelles parròquies que tenen més possibilitats de ser missioneres, amb una sèrie de canvis per estimular i enamorar al màxim possible de gent.

El mercedari Joaquim Millan explicà la història de Sant Ramon i del seu mausoleu i capelles i, tot seguit, feu entrada solemne a l’església de Sant Ramon la Verge de Fàtima Pelegrina tancant així la visita a parròquies del bisbat per marxar cap a Barcelona.

Després s’oficià una missa concelebrada presidida pel bisbe Xavier Novell, acompanyat del Consiliari M. Lluis Grifell; el Vicari General i rector de Tàrrega, Mn. Josep Maria Vilaseca; el Prior Francisco Marín, i altres preveres del bisbat i religiosos mercedaris. Feren les pregàries i ofrenes varis membres de Vida Creixent, acabant-se amb la veneració de la Mare de Déu de Fátima i entonant-se l’Himne de Vida Creixent i l’Ave de Fàtima, mentre en mig d’aplaudiments sortia la imatge de la Verge del temple. Es tancà la XIII Trobada amb un animat dinar de germanor al establiment de Els Comdals amb pastis commemoratiu, cant de l’Hora dels Adéus i la foto de família.

Informa: Josep Castellà

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies

,

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone