26 anys de la Trobada d’Amics del Cottolengo del Pare Alegre

Montornès de Segarra celebrà el diumenge 6 d’agost la vint-i-sisena trobada dels Amics del Cottolengo del Pare Alegre, de Barcelona. Una esperada festa estiuenca sota l’organització de voluntaris del conegut centre i col·laboradors d’aquesta població lleidatana. Una sortida d’estiu amb l’objectiu únic de facilitar una jornada d’esplai i germanor a un grup nombrós dels seus residents.

Així, una cinquantena de residents del Cottolengo, acompanyats de set voluntaris al capdavant amb Javier Adelantado com a responsable del grup, anaren a Montornès de Segarra i foren rebuts pels veïns d’aquesta població. Els actes programats s’iniciaren amb una missa de campanya oficiada pel rector de Montornès, Mn. Antoni Bordes, en quina homilia felicità i destacà el fet d’aquestes trobades anyals viscudes en un clima d’amistat i convivència. Les pregaries les feren residents del centre, i les musiques anaren a càrrec de la coral parroquial d’aquesta vila.

Després es disputà el tradicional encontre de futbol entre els equips del Cottolengo i veïns de Montornès, guanyant el primer per 5 a 4. S’entregaren uns trofeus i medalles commemoratives als jugadors per la diputada provincial Marta Huguet i Ignasi Anglarill, alma mater de la trobada i voluntari de la humanitària institució.

Celebrat el tradicional vermut a la pista municipal s’oferí un dinar de germanor a l’estatge social amb la col·laboració d’un equip de deu cuineres, aplegant-se al voltant de la taula una norantena de persones, entre els qual s’hi trobava convidat mossèn Pedro Jose Ynaraja col·laborador de Catalunya Cristiana. Al final se celebrà un animat fi de festa presentat pel conegut periodista i locutor esportiu de TV3 Xavi Valls, amb un recital de cançons dels anys vuitanta i noranta a càrrec del  cantant Francis Gon,  molt celebrades pels assistents a la ja clàssica trobada.

El  Cottolengo de Barcelona acull cent seixanta residents, estant sota la direcció d’una comunitat formada per les religioses de la Congregació de las Hermanas Servidoras de Jesús del Cottolengo del Pare Alegre. La fundació té al món nou cases: dues a Colòmbia, a les poblacions de Buenaventura i Popayan; una a Lisboa (Portugal), i sis a Espanya: Valencia, Madrid, Santiago de Compostela, Alicante, Las Hurdes i la casa mare de Barcelona. Aquesta benefica institució, que compta sempre amb la  col·laboració d’un gran equip de voluntaris de diverses edats, fou fundada pel pare jesuïta Jacint Alegre Pujals fa vuitanta-sis anys.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Pilar Cases

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone