Sant Guim de Freixenet: Confirmació i benedicció d’un habitatge social per a refugiats

El divendres 23 de juny Sant Guim de Freixenet va celebrar dos actes molt emotius i de diferents àmbits.

El primer va ser la confirmació de Josep Forn González a mans del bisbe de Solsona Xavier Novell, envoltat d’uns quants capellans de la comarca i alguns novicis en una eucaristia molt solemne.

Tot seguit va tenir lloc la inauguració i benedicció d’un habitatge social dins les dependències del Casal Parroquial “Habitatge Social Sagrat Cor” destinat a refugiats sense recursos amb necessitat d’acollida.

Participaren a l’acte l’alcalde de Sant Guim Francesc Lluc, la consellera de Serveis Socials del Consell Comarcal de la Segarra Núria Magrans, el coordinador de Serveis Socials i Família de Lleida Joan Santacana, el coordinador de refugiats de la Generalitat Àngel Miret, el bisbe de Solsona Mons. Xavier Novell i el rector de la parròquia de Sant Guim i els pobles agregats Mn. Jaume Prat, a més d’un nombre considerable de veïns del poble i rodalies.

Tots coincidiren en els seus parlaments el gran encert que ha estat posar a punt aquest habitatge i que hauria de servir d’exemple a altres nuclis amb més capacitat d’acollida.

Tot això va tenir lloc a la sala polivalent del Casal Parroquial. Amb unes pregàries preparades per a l’ocasió i el cant de les lletanies es va donar pas a la visita de la vivenda on el bisbe va fer la benedicció. La família que farà ús d’aquesta llar és d’Ucraïna i està formada per una parella i la seva filla adolescent.

Per acabar es va servir un refrigeri per a tothom per comentar el projecte i la seva realitat.

Informa: Joan Riu

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone