La festa de Sant Isidre tanca les festes patronals targarines

Un ofici solemne celebrat avui mati del dia 15 de maig a la parroquial de Santa Maria de l’Alba en honor de Sant Isidre, patró de la pagesia, ha estat la cloenda de les celebracions tradicionals dels patrons de les Santes Espines i la Mare de Déu de l’Alba, dels dies 13 i 14. A la missa hi ha assistit membres directius de la Junta de Camins i Propietaris Rurals de Tàrrega i altres feligresos.

L’Eucaristia ha estat presidida per mossèn Josep Maria Vilaseca, rector de Tàrrega i Vicari General del bisbat, acompanyat de Mn. Sebastià Pijuàn, fill de Vilagrassa i missioner a terres d’Uruguai i el diaca Joan Novell. En l’homilia, Mn. Pijuan  ha significat que era home que venia d’arrels pageses i ha fet una glosa sobre les virtuts de Sant Isidre “home senzill, humil i generós vers el altres i ple d’una gran vida espiritual”.

A l’acabar la celebració presidida també per les relíquies de les Santes Espines i la seva bandera, s’han cantat els Goigs a llaor de Sant Isidre, lletra i musica original  del qui fou moltíssims anys de la parròquia targarina, Mn. Carles Melé.

Informa: Josep Castellà

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone