Celebració de l’Assemblea de Càritas Parroquial de Tàrrega

La sala d’actes de l’Edifici Parroquial acollí el 25 d’abril la celebració de l’Assemblea General de Càritas Parroquial Tàrrega, sota la presidència d’Ezequiel Rufes, amb la presència del grup de col·laboradors voluntaris i tècnics. La reunió s’obri amb una pregària i salutació del rector Mn. Josep Maria Vilaseca felicitant i encoratjant la important tasca social feta per Càritas Parroquial. També s’escoltà la cançó “Em dones força” interpretada per l’Escolania de Montserrat i Sergi Dalma.

En la memòria d’activitats de Càritas Parroquial Tàrrega del 2016 hi figuren els onze programes portats a terme. Així hi treballen un grup de 88 voluntaris i 7 professionals amb resultats ben positius. Els responsables de cadascun donaren informació amplia de la feina feta el passat exercici, xifres les quals donen un número de 1.781 persones ateses amb un total de 2.861 beneficiaris en els diversos programes. Aquests són: Vulnerabilitat, Lletres per a tothom (nou); Vellesa, Voluntariat i Càritas a la Residència, Mitjans de Comunicació, Família i Infància (suport educatiu), Sense Llar, Serveis d’Assessorament Legal i Social en estrangeria, Acollida i Ajudes d’Assistència, Pla d’Ajuda Social, Fons de Solidaritat, Servei d’Orientació Laboral i Promoció a la Inserció.

Actualment Càritas Parroquial de Tàrrega té un cens de 61 socis, una xifra que caldria augmentar segons ressaltà en el seu informe el president Ezequiel Rufes “Si volem incrementar les nostres accions en ajuda dels més desfavorits, ens fan falta més socis, més voluntaris, més professionals i més mitjans econòmics. Més socis que, convençuts que hi ha persones a la nostra societat que necessiten un ajut per a tenir una existència més digna, estiguin disposats a fer la seva aportació econòmica i el seu suport moral”.

També es dedicà un apartat donant explicació i detalls de la marxa de CARTAES, empresa d’inserció social, des del 2013 al servei de Tàrrega i comarca. Respecte a l’any anterior, Alba Coma, responsable encarregada de la gerència, comentà la notable quantitat d’activitats ”en un exercici que ha donat un balanç molt positiu amb un increment respecte al 2015 del 112%. Un creixement en els darrers tres anys que té una molt positiva evolució en la inserció laboral continuant-se amb l’objectiu de crear més places”. S’informa que la Fundació Inditex subvenciona la compra d’un nou camió renovant-se així l’antic vehicle.

A l’acabar Ezequiel Rufes feu un detallat comentari de la situació actual destacant “la gran tasca social que a Tàrrega porta a terme Càritas Parroquial des de l’any 1985 en que començà les activitats, per poder ajudar a tots aquells que ho precisen en unes noves necessitats que són creixents i necessiten més recursos“. Agraí la col·laboració del fins ara tresorer durant setze anys, senyor Rosend Lloreta, demanant la incorporació de nous membres a la junta rectora. Un animat capítol de precs i preguntes tancà l’assemblea.  S’anuncià que el proper dia 6 de maig Tàrrega acollirà l’Assemblea Diocesana de Càritas amb diversos actes tota la jornada.

Informa: Josep Castellà

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone