L’Església de Catalunya es mou

Els darrers dies 15 i 16 de març a la Facultat de Teologia de Barcelona s’ha dut a terme el I Simposi Internacional Reforma i Reformes en l’Església, organitzat per l’Ateneu universitari Sant Pacià.

Diferents parròquies del bisbat, encapçalades pel seu rector i acompanyats per laics dels seus equips parroquials han participat d’aquest Simposi, el qual ha encetat en l’Església catalana un procés de conscienciació i renovació.

En les matinals del Simposi, diferents professors de facultats catalanes i romanes van conduir a una aproximació de les diferents reformes que hi ha hagut en l’Església al llarg de la història. A les tardes mossèn James Mallon de Canadà va portar els participants, amb la passió que el caracteritza, a reflexionar sobre la conversió pastoral que necessiten les nostres comunitats parroquials perquè esdevinguin comunitats de deixebles missioneres, tal i com ens demana el papa Francesc en l’evangelii gaudium.

Mossèn James en només sis anys ha portat a la seva parròquia de Sant Benedit a Halifax (Canadà), del manteniment a la missió, d’una parròquia decadent a una parròquia encesa per l’Esperit Sant i missionera.

Cal llegir els signes dels temps i copsar que l’Església es mou cap una direcció molt concreta, la nostra diòcesi ja fa un temps, el passat curs pastoral, va estar treballant el llibre de mossèn James, “Una Renovación Divina”, fruit d’aquest treball ha nascut el projecte “les noves comunitats parroquials” i algunes parròquies ja s’han posat a la tasca de somiar i treballar per una parròquia diferent.

En els últims minuts del Simposi, acompanyats per la musica per invocar l’Esperit Sant, mossèn Mallon va fer que tots els presents s’agrupessin en grups de tres i preguessin uns pels altres, demanant la renovació pel poder de l’Esperit Sant, de les nostres parròquies. Molts varen ser els que varen sentir aquesta tarda del dijous que quelcom nou ha començat a l’Església catalana.

Informa: DEAS (Delegació d’Evangelització i Apostolat Seglar)

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone