El germà Ferran Saperas serà beatificat

La bona i gran nova ens arriba des d’una informació facilitada per la Parròquia de Tàrrega. Així el passat dia 22 de desembre de 2016, l’Osservatore Romano publicava la notícia que el papa Francesc havia signat el decret de la propera beatificació dels Màrtirs Claretians Mateu Casals, sacerdot, Teófilo Casajús, estudiant, i Ferran Saperas, germà, i companys, 109. Entre ells, aquest darrer, assassinat i enterrat a Tàrrega, frueix de molta devoció popular. Tots van ser morts durant la guerra civil del 1936.

La beatificació del germà Ferran era molt desitjada a Tàrrega, i amb aquesta finalitat fa molts de temps s’establí una Comissió Pro-Beatificació Pro Causa germà Saperas, la qual ha treballat en aquest sentit. Cada any en la data del dia 13 d’agost, el dia del seu martiri quan fou afusellat a la porta del cementeri targarí, es fa una funció religiosa a la Parroquial de Santa Maria de l’Alba recordant la figura del germà Saperas i altres germans claretians.

Tanmateix, a la porta principal del cementeri de Tàrrega existeix un cenotafi recordant el lloc del seu martiri, a quin indret hi acudeixen familiars i devots d’Alió, el seu poble natal, i també de Valls i altres poblacions catalanes. Tanmateix, el mateix carrer del cementeri porta el nom del germà Ferran Saperas. El seu record i el testimoni heroic són molt presents a l’església parroquial targarina de Santa Maria de l’Alba, on precisament es troben les seves despulles.

S’anirà  informant a mesura que se sàpiguen més noticies i es donarà a conèixer la data i el lloc de la beatificació.

Informa: Josep Castellà

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone