Plenari del Consell Parroquial Pastoral de Tàrrega

Després de celebrar-se l’eucaristia a la Capella dels Dolors i el Santíssim a la Parroquial de Santa Maria de l’Alba, a la sala d’actes de la Rectoria tingué lloc la primera reunió del plenari del Consell Parroquial de Pastoral per a aquest curs 2016/2017, sota la presidència del rector i arxipreste. Mn. Josep Maria Vilaseca, amb assistència del representants dels grups de la parròquia targarina.

Un cop interpretat el cant “És el Senyor”, es feu lectura de l’Evangeli del dia i una pregària, especialment recordant la figura dels traspassat rector emèrit Josep Garriga Sampons, i en reconeixement a la seva tasca pastoral i social a la ciutat. Seguidament, Mn. Vilaseca explicà els cinc trets essencials de cara al nous curs per a la renovació de la parròquia com són: formació, comunió fraternal, pregaria, servei i evangelització. Tanmateix amb  els objectius de potenciar la missa de la comunitat, animar a integrar-se a un petit grup i de fer algun servei a la Parròquia, i incrementar la participació en les trobades del Grup Evangelitzador.

Com a novetat en el nou curs, a més de la catequesi tradicional, s’obre una nova opció anomenada Cafè familiar. Així un diumenge al mes els nens i la seva família compartiran unes activitats a l’Edifici Parroquial de les 10 a les 13 hores, i quina catequesi també atendran a la seva llar. Hi participaran 24 famílies i un equip de deu persones, en una nova experiència molt enriquidora, que vol tenir continuïtat.

L’ inici de curs de la Missa de la Comunitat serà el proper diumenge 9 d’octubre i es farà cada mes amb la màxima participació dels grups parroquials. Ha quedat definitivament fixat l’horari de la missa vespertina a les 8 del vespre durant tot l’any.  Entre altres informacions: la Trobada Diocesana de Vida Creixent el 5 d’octubre a Bellpuig; l’Aplec a la Verge dels Molars del 9 del mateix mes; la nova junta de la Frater i les colònies d’estiu molt participades; la bona acollida de les Catecolònies a Gerri de la Sal i el Berenar Solidari de Mans Unides la tarda del diumenge 16 d’octubre. També les obres de restauració del campanar de Sta. Maria de l’Alba i la instal·lació d’una pantalla al presbiteri per acompanyar les celebracions dels festius.

Informa. Josep Castellà
Fotos: Joan Sabé

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone