Projecte casa d’acollida per a dones “Les Vetlladores”

L’objectiu del projecte és acollir dones amb o sense fills/es que es troben en una situació de desemparament amb risc d’exclusió social.

Dins la casa tal i com va explicar la Sra. Gemma Bajona, treballadora social de Càritas, se’ls hi oferirà l’ajuda i el suport que els hi manca; apropament a l’entorn social; atenció i seguiment per part de professionals; espais de trobada i vida en comunitat; cobertura de les necessitats bàsiques; assessorament per poder reconstruir la seva vida.

El temps d’estada sempre serà limitat, però mai igual per a tothom, ja que cadascú tindrà el seu temps. La via d’accés a la casa serà a traves de les parròquies i les càritas parroquials; el projecte de “l’esglésiaquesurt”; els serveis socials; i altres entitats.

El bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell, i les germanes de l’orde de les carmelites missioneres, Pilar Miguel i Carme Ibañez, van signar el dilluns dia 18 de gener el contracte de cessió de l’edifici de l’antic convent, que les carmelites tenen a la ciutat de Berga i que feia dos anys que estava buit, per un període de deu anys.

El Sr. Bisbe va explicar que fa temps que la diòcesi tenia en ment un projecte d’aquestes característiques, però faltava el lloc per dur-lo a terme. Amb la cessió de forma gratuïta de l’esmentat edifici de les carmelites, es podrà començar aquest projecte d’acollida de dones. Tal i com va dir el director de Càritas diocesana, Sr. Josep Vidal, és el primer projecte d’aquestes característiques que impulsa el bisbat i Càritas diocesana serà l’encarregada de tirar-ho endavant.

Informa: Bisbat de Solsona

Fotos: Montserrat Coll

CASA D’ACOLLIDA PER A DONES-projecte

,